joi, 4 iulie 2013

Am avut dreptate... (criticilor mei)

Am spus, încă din toamna lui 2011, în ROST, că aşa-numita "primăvară arabă" a fost orchestrată în Occident. Bineînţeles, am fost contrazis, pe motiv că, în Egipt, de exemplu, la putere au ajuns nu democraţii, ci religioşii "fraţi" musulmani. Am replicat de atunci şi n-am obosit să o fac până astăzi că etapa unor religioşi (de preferinţă moderaţi) la conducerea Egiptului era absolut obligatorie - reieşea clar din starea societăţii egiptene, căci opoziţia faţă de regimul Mubarak luase, în decursul anilor, această direcţie.

Cu toate acestea, americanii au încercat să ardă etapele, sprijinindu-l pe Ahmed Shafik la alegerile prezidenţiale, în timp ce ElBaradei a rămas în rezervă, refuzând să participe. Fie şi numai atât trebuia să arate celor care vorbesc de "susţinerea" pe care Obama i-ar fi acordat-o ulterior lui Morsi, că teoria aceasta este o prostie. Că SUA au continuat să finanţeze armata egipteană (cu mulţi ofiţeri superiori cu studii şi cursuri făcute în Vest), aceasta este o altă problemă şi putem vedea acum la ce a servit: făcea parte din plan.

Am spus clar şi în această primăvară că: 
"Această "ocultă" financiară care dă banii pentru schimbările sângeroase de regim, în statele arabe, a reuşit (ca primă etapă deocamdată, veţi vedea) în Tunisia, Egipt, Yemen, Libia - să trântească la pământ dictatori puternici (Ben Ali, Mubarak, Saleh, Gaddafy), înlocuiţi acum prin regimuri islamiste moderate. Următoarea etapă are în vedere schimbarea islamiştilor cu regimuri "democratice", de preferinţă cât mai corupte, care să pună bogăţiile acestor state în mâna pomenitei "oculte". - http://malbisteanu.blogspot.ro/2013/03/pentru-ca-cineva-trebuie-sa-spuna-si.html .

Procesul este în plină desfăşurare: preşedintele Morsi a fost înlăturat, după ce, timp de un an, a fost ajutat să se discrediteze pe sine, dar şi ideea că "Frăţia Musulmană" ar putea reprezenta o alternativă reală, eficientă, la fostul regim. Tot mai bine cu oameni ai vechiului regim, moderaţi, bine pregătiţi, decât cu nişte neaveniţi, care nu se pricep practic la nimic. Nu?

Niciun comentariu: