vineri, 6 ianuarie 2012

Cui prodest?

"Inventivul" nostru preşedinte a ţinut un discurs la Palatul Parlamentului, în faţa Asociaţiei Studenţilor Români din Străinătate, probabil în speranţa ca măcar aceia să îl mai asculte. În această privinţă, el li s-a plâns de "societatea civilă" care "te susţine" la început în efortul reformator, ca apoi să-ţi întoarcă spatele, în momentul când acest lucru nu mai este "de bon ton" mediatic. Ca urmare, el a vorbit de necesitatea apariţiei unei alte societăţi civile, "mai curajoase". Obsesiile domniei sale? Modificarea Constituţiei, reorganizarea administrativ-teritorială, dacă se poate, înainte de alegerile din 2012. Dacă societatea civilă ("intelectualii lui Băse") nu-l mai înţelege şi nu-l mai sprijină, presa nu l-a înţeles niciodată. Domnia sa consideră că presa din ţară înţelege prea puţin sau chiar deloc ceea ce se întâmplă în România. El mai doreşte aplicarea întocmai a noii Legi a Educaţiei Naţionale. Şi obsesiile continuă: vrea neaparat SUE (poate s-ar simţi mai bine guvernator decât preşedinte?) şi minerit nesubvenţionat (adică Roşia Montana), sub pretext de locuri de muncă (menţionând şi alte domenii, precum alimentaţia, turismul, crearea de infrastructură).

Probabil că unii îmi vor reproşa că mă trezesc acum să-l critic pe Traian Băsescu, pe care care l-am susţinut, pe acelaşi blog, în multe alte ocazii. Vreau să precizez că eu susţin sau critic acţiunile unui om şi mai puţin omul în sine. Criticându-l acum pe Traian Băsescu, nu fac parte dintre cei care spun: "prost am fost că l-am votat!". Consider, în continuare, că am făcut bine votând Băsescu în 2009, decât să nu merg la vot (chiar nu-i pot înţelege pe cei care s-au ferit astfel, în concepţia lor, de responsabilitatea alegerii) sau, Doamne fereşte, să-l votez pe celebrul prostănac, care şi-a confirmat porecla, pierzând apoi, pe rând, preşedinţia PSD, funcţia de preşedinte al Senatului şi locul său în partid. Asta, pentru clarificare.

De altfel, îmi menţin părerea proastă despre aşa-zisa opoziţie. Numai un exemplu: i-aţi auzit pe liderii de mucava ai acesteia, luând poziţie faţă de (şi aici trebuie să-i dau dreptate lui Dan Diaconescu) noua taxă auto sau faţă de introducerea coplatei în sistemul medical?

Altfel:

SUA şi Israelul pe de o parte şi Iranul pe de altă parte se bat în manevre navale...

Orban pare (faţă cu prăbuşirea forintului) să cedeze şi să negocieze cu guvernatorul Băncii Centrale a Ungariei şi cu FMI.

Niciun comentariu: